Monday, February 8, 2016

Merry Mandala Monday #3

Hi there!
Another Monday, another mandala :-)

This time I felt like doing some linear shapes, nicely relaxed playing with my compasses, ruler and protractor. Again I was attracted by something I discovered somewhere. This symbol is titled: 'lemniscate', nowadays very well known as the 'infintiy' sign. It appealed to me because of the 'over-under' principle.
Some meetings before the course leader introduced a method of shading, which was a complete eyeopener for me! Such fine 3D-effects so easy to accomplish!! And the 'orbs' became suns.
Because of the colors I'd already used, it was a logical thing to finish this mandala with a rainbow colored border (the border of a mandala means 'protection'). Much later I noticed a rainbow is my personal symbol for hope and joy.
The red pencil to color the fortress-like points is the most red pencil I know: a simple, inexpensive (Dutch) Bruynzeel pencil from a set of 12 for children...

Have a creative week!

Lemniscates, Suns & Rainbow (2003/02/05)

Hallo daar!
Een nieuwe maandag, een 'nieuwe' mandala :-)

Deze keer had ik zin in rechte vormen, lekker relaxed een beetje spelen met mijn passer, liniaal en gradenboog. Toch was er iets dat ik ergens gezien had en wat me wel aansprak. Het is het symbool, dat we 'lemniscaat' noemen. Tegenwoordig is dit heel bekend als het 'infinity'-teken, dat staat voor oneindigheid. Mij trok het destijds aan vanwege het 'onder-over' principe.

Een paar bijeenkomsten eerder had de cursusleidster een manier van schaduwen geïntroduceerd, die voor mij een complete openbaring was!! Een prachtig 3D-effect én hartstikke makkelijk!! En de 'bollen' werden zonnen.
Vanwege de kleuren die ik al had gebruikt leek het me wel logisch om de mandala af te maken met een rand in de kleuren van de regenboog (een rand om een mandala betekent 'bescherming'). Pas veel later merkte ik dat een regenboog mijn persoonlijke symbool is voor hoop en blijdschap.
Het rode kleurtje van de fort-achtige punten is van het meest rode potlood, dat ik ken: een eenvoudig, niet al te duur Bruynzeel potlood uit een kleurdoos van 12 voor kinderen...

Ik wens je een creatieve week!

No comments:

Post a Comment